پخش زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
English عربي
3022
-
الف
+

جشنواره تئاتر اقتباس از رمان‌های ایرانی برپا می‌شود

جشنواره تئاتر «اقتباس سوره» بر اساس تولید آثار نمایشی از کتاب ها، رمان ها و خاطرات چاپ شده، برگزار می‌شود.

جشنواره تئاتر «اقتباس سوره» بر اساس تولید آثار نمایشی از کتاب ها، رمان ها و خاطرات چاپ شده، برگزار می‌شود.

به گزارش آی‌فیلم، کوروش زارعی مدیر مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی از اهداف و برنامه های مدنظر این مرکز در سال ۹۷ برای «تربیت نمایشنامه نویس در سطح کشور » خبر داد.

وی توضیح داد: قرار است طی طرحی از ایوب آقاخانی که اجرا و برگزاری آن نیز بر عهده آقاخانی است، در شهرهای مختلف کشور به ترتیب نمایشنامه نویس و تولید نمایشنامه بپردازیم. می خواهیم با این طرح چند نمایشنامه نویس جوان و خوب را تربیت و معرفی  کنیم.

زارعی افزود: اگر نمایشنامه های تولید شده کیفیت مدنظر را داشته باشند، چاپ و برای تولید و اجرا از آنها حمایت خواهد شد.

مدیر مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری با اشاره به برگزاری جشنواره تئاتر «اقتباس سوره» تأکید کرد: این جشنواره با تولید آثاری بر اساس کتاب ها، رمان ها و خاطراتی که چاپ شده و موفق بوده اند یا حضرت آقا تقریظ کرده اند، برگزار می شود و جوایز خوبی برای آن در نظر داریم تا حرفه ای های عرصه نمایشنامه نویسی و کارگردانی در آن شرکت کنند.

وی تولیدات نمایشی همزمان در استان های کشور را به عنوان یکی دیگر از برنامه ها و اهداف مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری در سال ۹۷ ذکر کرد و توضیح داد: یک نمایشنامه خوب توسط یک نمایشنامه نویس خوب نوشته می شود و همزمان این اثر در ۳۰ استان کشور تولید و در یک زمان مشخص اجرا می شود.

زارعی در پایان خبر داد: در حال برنامه ریزی هستیم تا جشنواره های خود را در خارج از تهران برگزار کنیم. جشنواره تئاتر «بچه های مسجد» که سال ۹۷ در شیراز برگزار خواهد شد و قصد داریم جشنواره تئاتر «سوره» را هم در خارج از تهران برگزار کنیم. این جشنواره می تواند ۲ سال در شهرهای دیگر و یک سال در تهران برگزار شود، هدف مان این است که با این کار از تهران تمرکززدایی کنیم. در حال حاضر نیز با یکی از استان ها رایزنی کرده ایم و به زودی میزبان جشنواره تئاتر «سوره» مشخص می شود.

م ه / س م

نظر شما
ارسال نظر